Monday 9 February 2009

Dubbo

Wat ik allemaal afgelopen week heb gedaan weet ik eigenlijk niet meer precies,alleen dat het heel warm was weet ik wel.Elke dag wel de 40 graden in,zelfs voor hier erg warm.Maandag of dinsdag ben ik met de trein het centrum ingegaan,klein stukje lopen en dan sta je bij de brug,waar de cruiseschepen ook liggen.12 februari komt de Rotterdam (grappig).Uitzicht op het Opera House,waar al veel touristen rondliepen.Een paar foto's gemaakt en om de haven heen gelopen naar het operahouse.Aboriginals staan daar bijna de hele dag op zo'n holle boomstam te blazen.Ik geloof zelfs dat ze er cd's verkopen.Maar het is niet precies mijn muziekje.Misschien moet ik eens een keer een stukje filmen.
Bij het operahouse zelf heb ik geloof ik niet veel foto's gemaakt.Die rugzak is wel een lekker dekkentje op je rug,eigenlijk te warm om mee te nemen.De volgende dag naar de Botanic Gardens gegaan waar heel veel uitslovers lopen (lees : joggers) ,die in het warme weer ook nog eens de trappen daar een paar keer op en af rennen.Wel een mooi plekje voor foto's van de stad te nemen.Had eigenlijk iets te weinig groothoek,maar dat is ff niet anders.Mijn rugzak zou anders nog zwaarder worden,en ik had al niet alles meegenomen.Nog voor een aantal als fotograaf gespeeld die met het operahouse en de brug op de foto wilden.Zelfs nederlanders die me dan netjes in het engels vragen ofdat ik een foto wil maken.In het nederlands antwoorden geeft dan wel een leuke reactie.Volgens mij heb ik dit er ergens vaker geschreven,zal wel op hyves of msn zijn geweest.
Japanners zijn er daar ook in overvloed met hun digitale speeltjes.Ze klimmen zelfs op de rotjes waar ze vanaf gespoeld worden als er een beetje flinke boot langsvaart en wat meer golfjes maakt (geen volkswagens).Zouden best leuke HomeVideo zijn,maar ik was iets te laat met de camera.Vrijdagochtend vroeg op de trein gesprongen.Uit mijn hoofd de trein van 6.47 ,in ieder geval iets in die buurt.Via een omweg naar Dubbo gereisd wat ergens in West-Central NSW ligt.Hoever en waar het precies ligt weet ik niet,maar daar hebben jullie Google voor.Het is daar best nog wel een stukje warmer als aan de kust.Na een uurtje of 7 in de trein (1e klas met airco) was het niet echt prettig uitstappen.Het zou er daar in het weekend 47 graden worden.
Na een frisse douche bij de RSL-club iets gegeten.Zelfs nog op de foto gemoeten voor de krant.Ben benieuwd ofdat ze daar een krant mee gaan verpesten,maar dat horen we als het goed is nog wel.Zaterdag naar Trangie (nog meer west,nog warmer) een paar uurtjes in een zwembed gelegen.Dat was wel een lekkere verkoeling.Alle stadjes in die omgeving zien er een beetje uit als Broken Hill van de Flying Doctors.Dubbo zelf is wel iets groter.' s avond met de taxi het centrum in en verschillende pubs/clubs of hoe die daar ook mogen heten ingweest om het verloren vocht weer bij te vullen.Politie rijdt er in VW Transporters rondt.Terug zijn we in een soortje shuttle busje gekomen van een cafe waar we niet eens zijn geweest,maar we mochten mee en het was gratis.Helemaal goed :-D .
Zondag weer met de trein terug naar Sydney.Saaie reis,maar nu wel een paar Wallibies gezien en best wel veel kakatoe's.De eerste echte kangaroo laat nog op zich wachten.Drie uur de trein in Wellington ingestapt en om ongeveer 11 uur weer terug in Hornsby.Het is nu half 2,zal voor de grap Guanita een smsje sturen ofdat ze het onder controle heeft.Net nog wel een paar email gezien,maar heb er nu geen zin meer in om die te beantwoorden.Michel bedankt voor je mailtje,fijn om te horen dat je het super naar je zin hebt gehad.Heeft die olifant nu rugklachten?

For some i probably should write a bit more in another language,but really haven't got time for it.So i'll update when i'll get back.Thanks Andy and Monica.

Een paar foto's (eigenlijk allemaal) in een album gestopt.De foto's vanuit de toren zijn niet zo best wat ik al wel verwacht had.Andere foto's zijn denk ik iets te donker (leuk.zo'n polafilter,maar je moet er dus wel ff een tijdje mee spelen voordat je weet wat er gebeurt.te veel tegenlicht helpt natuurlijk ook niet).toch nog maar eens terug op een ander tijdstip met beter licht.

3 comments:

  1. Niet meer naar de Zoo geweest bij dubbo??
    Hoop dat je snel wat leuke foto's kan plaatsen hoor!

    ReplyDelete
  2. hey john, leuk man zo,n pagina. kunnen we allemaal lezen wat je uitspookt. veel plezier nog gr. rene van dijke

    ReplyDelete
  3. leuke foto's john...
    Mooie stickers hebben ze daar,,of is het een bordje waar john holland op staat??

    ReplyDelete