Saturday 14 February 2009

Sydney

Na het te warme weekje met het weekend in Dubbo was het afgelopen week totaal anders.
Maandag begon bewolkt en het is nog niet weggeweest,beetje jammer.Ik heb elke dag wel een regenbui op mijn koppie gekregen.Koud is het niet voor een nederlander,rond de 20 graden
(wat wel de helft is van de week ervoor).Ik baal een beetje van dit weer,want alles is toch leuker als de zon erbij schijnt.De camera is deze week ook niet veel uit mijn rugzak gekomen.Er zijn wel plekjes waar ik ben geweest waar ik met goed weer toch wel naar terug wil.Of dat allemaal nog gaat lukken in de tijd dat ik hier ben weet ik niet.Anders toch nog maar een vakantie hier naar toe.Door het weer maar meer het indoorentertainment opgezocht.WildlifePark en Sydney Aquarium van de week bezocht.Niet alles vond ik interessant,maar het was wel mooi.Ik ben niet zo voor insecten.Koala's en Kangeroo's zijn wel leuk.In het aquarium zijn er veel mooie tropische visjes.Meer iets voor duikers denk ik.Pinguins zijn wel grappig en de haaien waar je onderdoor loopt zijn te veel gevoerd.Zat weinig actie in.Maar wel iets wat je gezien moet hebben als je in Sydney bent geweest.Als het weer nog een beetje zo blijft zal ik wel een paar museum's binnenlopen.Als het zonnetje komt wil ik nog naar de dierentuin (voor de tasmanian devil ),de BLueMountains (voor de steilste trein ter wereld en nog meer moois ) ,het vliegveld(voor de A380 ) en de bridgeclimb nog doen.Ik heb al wel over de brug gelopen,in de regen,over het voetpad.Niet zo spannend als over de boog natuurlijk.Volgend weekend hopelijk naar Bathurst ( Mount Panorama ),het Spa van Australie.Moet nog ff uitvogelen om met het vliegtuig of met de trein te gaan.Hopelijk gaat er nog een autosportfan uit Nederland mee,zou wel zo gezellig zijn.Kunnen we eens zien hoe ze dat hier in Australie doen met die V8-motoren.

Weet eigenlijk niet veel meer wat ik afgelopen week heb gedaan.Als ik nog iets bedenk schrijf ik het erwel bij.
Gisterenavond eindelijk wel een beetje goed nieuws gehad,dat ik als ik terugben bij Auto Poppe aan de slag kan.Tenminste zoals ik het uit de papieren en berichten kan opmaken.Zal als ik terugben nog wel een aantal weekjes duren voordat er weer een garage is ingericht,maar dat zien we wel.Komt er eindelijk weer wat geld binnen,een uitkering moet ik zelf aanvragen,dus voordat daar iets van binnenkomt zal het al wel weer zomer in zeeland zijn.Geld pinnen gaat hier voorlopig nog goed,maar mijn laatste salaris uit december was nu ook weer niet zoveel dat ik hier onbeperkt dat pasje in een ATM kan stoppen ;-p

Ik heb deze week een prepaid simkaart gekocht,dus kan de reactie op smsjes wel iets vertraging hebben.'s nachts wissel ik terug naar mijn nederlandse nummer,zo heb ik de meeste kans dat ik niet te veel mis.'s ochtends ga ik dan weer over op mijn australische telefoonnummer.Blijkt toch iets goedkoper om hier te gebruiken ;-)

Laters. J

9 comments:

  1. mooi John,niet te warm net als hier,buiten 3,8 graden en achter het raam staat de termommeter op 38 graden.Gr Pa

    ReplyDelete
  2. Ook nog een dolfijn gezien daar?
    Stuur de zon die hier schijnt wel naar jou toe!

    ReplyDelete
  3. John,welke voliere vogels vliegen daar in de tuin?Zebravinken en grasparkieten zou daar moeten vliegen,kun je wat foto`s maken van die vogels,je email EU werkt niet,dus moet ik maar hier vragen,dat kun je toch weer verwijderen,Terneuzen en Vissingen en nu ook Goes Auto Poppe,die zat in 1965 alleen in Midelburg,dus de ene zijn dood is de ander zijn brood,Opel in Duitsland had arbeitstijd verkorting gevraagd,maar weer ingetroken,ze hebben van de Corso in 1 week 70% meer verkocht.Dus het gaat wel weer snel over daar,en NL heeft 20 miliard staatschuld,en je pensioen zal naar 67 jaar gaan.beter sparen in een oude sok,geen rente maar wel zeker heid,van de fondsen die zonodig in Ijsland moesten sparen kun je niet van op aan.Have nice days Gr Pa

    ReplyDelete
  4. You 40 degrees outside your body and me 40 degrees inside my body last week,terrible feelings,hope you got better ! Have fun,take care ! X P

    ReplyDelete
  5. Vreemd land,krokodil eet 5 jarig kind op,en de krokodil gaat gewoon naar de dieren tuin.ben blij dat ik niet daar op vakantie hoef,John,je email werkt niet,dus als je dit leest kan je het weer weg halen GR Pa

    ReplyDelete
  6. email werkt perfect
    ik ben alleen niet 24/7 online

    ReplyDelete
  7. Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag John,je kado staat op je giro GR Pa en Bozena

    ReplyDelete
  8. Happy Birthday John,You can find "The Harbourbridge Ticket" on your bankaccount,ha!
    Have a lot of fun,take care on that hight,
    all the best ! X

    ReplyDelete
  9. He broer!
    Daar ben je al even jarig, dus van harte!
    hier moeten we er nog even op wachten..maar we gaan er eentje drinken op je!
    Heb jij mijn sms gekregen??
    kus van je zus!

    ReplyDelete