Sunday 1 February 2009

Post uit Sydney

Dinsdag vroeg naar Schiphol met ijs op de ramen.Het blijft tenslotte winter in Nederland.Een klein beetje file ,maar toch netjes op tijd om in te checken.Mijn bagage was thuis rond de 17 kilo,maar op Schiphol hebben ze andere weegschalen.Koffer op de weegschaal begon met 20,4kg,maar na een paar minuten was dit al gezakt naar 19,2kg.precies goed dus :-D
Nederland uitgezwaaid en gelijk maar door de douane gelopen.Bij de Gate staat er al een 747 van Malaysia klaar.Om 11 uur konden we boarden en de handbagage door de scanner halen.We zouden iets voor 12 in mogen stappen,maar toen kwam er een melding van een klein technisch probleem.Als monteur ben je toch nieuwsgierig,zeker als je ziet dat de motorkap van motor 2 eraf is.Maar vanuit de wachtkamer niet veel te zien.Even later werd de motor aangeslingerd en warmgedraait.Het probleem was verholpen en we mochten aan boord.De captain verontschuldigde zichzelf voor de vertraging,blijkbaar een ongeloofwaardige indicatie van de motortemperatuur in de cockpit.Vast en zeker nog een zwarte temperatuursensor van het VW-concern in de motor gezeten.die gaan namelijk wel vaker kapot.Met zo'n 45 minuten vertraging van de gate weg en in mijn gedachte naar de polderbaan,wat best wel een stukje weg is.Net om het gebouw heen gaat het gas volopen en denderen we volgens mij over de zwanenbrugbaan.
Net dat we loskomen van het asfalt flink wat witte rook over de linkervleugel,waar ik dus ook precies zat,maar gelukkig was dit maar bewolking.In een paar minuten ben je zo 40 km weg en aan het klimmen naar 39000 ft. .Op het beeldscherm kon je precies de vluchtroute,hoogte,snelheid en nog meer shit zien.Met een tailwind van 240km/h was de hoogste topsnelheid die ik heb gezien van 1089km/h.Naar Kuala Lumpur had ik lekker veel ruimte,het viegtuig zat niet erg vol.(misschien hadden er veel er geen vertrouwen in dat er aan de motor was gerommeld).ik dat dus 7 stoelen voor mezelf.Op 1 scherm films en comedy's kijken,op de 2e de vluchtroute.Af en toe een hapje en een drankje voor Mister Hofman.
Ik heb tijdens deze vlucht mijn korste nacht ever meegemaakt.in een paar uur was het al weer licht en iets over 7 uur lokale tijd geland op het vliegvelg van Kuala Lumpur.Door de vertraging konden we al weer snel in het andere vliegtuig,was dus wel propvol zat ( was ook kleiner, Boeing 777).Mijn schoudertas paste niet onder de stoel,dus had ik 8 uur lang weinig ruimte.Indonesie ben je zo voorbij ,maar boven Australie lijkt er geen eind aan de komen,het is ietsje groter als nederland.Ik zat nu aan de rechterzijde,ook weer bij de vleugel.dus weinig zicht.Tijdens de landing in Sydney een klein beetje skyline kunnen zien,maar niet veel.Het was 20 over 8 's avonds en de zon was al bijna onder.Wat een zeikers zijn die Douanemensen hier,maar wel aardig voor de rest.Eten invoeren blijft moeilijk.In het vliegtuig al een verklaring moeten invullen met persoonlijke zooi erop.Ze hebben misschien al wel gebeld,maar ik neem toch lekker niet op.(blijf tenslotte een echte zeeuw ;-p ). Nadat ik mijn koffer uit het vliegtuig had,moest alles nog een keer door de scanner.Een stukje T-shirt kwam uit de zijkant van de koffer naar buiten.Ze gaan er dus toch wel ruw mee om,want zat toch goed dicht en op slot.Na een stukje met de taxi de trein gepakt Town Hall en verder gereisd naar Hornsby.Het was best wel een lekker temperatuurtje en bleek bij Town Hall best wel een gezellige stad.Volgende dag niet echt lekker .Het was echt wel erg warm geworden en het tijdverschil merkte ik ook nog wel.Later bleek het ook in de 40 graden zijn geweest.dus klopte het dus wel dat het warm was.
De eerste paar dagen,donderdag en vrijdag niet echt veel gedaan.Een beetje in de buurt gebleven en met een paar bewoners van hier en vrienden ervan een biertje wezen drinken in het cafe.Allemaal wel leuke reacties van ze erachter komen dat je uit Holland komt.Vrijdagochtend met Daniel met de trein een stukje de stad in gegaan om ff op zijn werk te kijken.Troubleshooter voor pinautomaten,best wel grappig.Tijdens de lucnchpauze ben ik weer met de trein teruggegaan.Tijdens het wachten kwam er een vrouwtje van de Australische Hartstichting.Ze wilde onze leeftijd weten,maar ik vond dat ze maar moest raden.Het gaf ons toen ook weer een goed gevoel.Maar als ze geld willen hebben,zijn ze altijd wel vriendelijk.She wanted to know our secret....hahahha.Begin van de avond beginnen hier de vogels een beetje rond te vliegen,best grappig om kakatoes door een stad te zien vliegen.Sommige bomen zitten ook vol met een soortje halsbandparkieten die veel lawaai maken en auto's onderschijten.Zaterdag naar het strand van DeeWhy-Beach geweest.Was wel de koelste dag tot nu toe,maar ik ben toch wel lekker verbrandt in een paar uurtjes.Vlak voor vertrek zelfs nog ff in het water geweest.Wat wel een beetje wennen is dat ze hier aan de andere kant rijden.Sian heeft ons toch wel weer heel terug weten te krijgen.Vandaag kreeg ik van haar de vraag hoe ik haar rijstijl vond,ik was te lang stil en toen maar gezegt dat ze voor haar leeftijd goed rijdt.
Vanmiddag met de bus naar het centrum geweest,wat ik nog wel herkende van woensdagavond.De treinen reden vandaag niet,maar met de bus over de Harbourbridge is ook wel leuk.Op weg zoekend naar de Sydney Tower,door het QVB gelopen,met een pitstop bij Hungry Jack's ( wat bij ons BurgerWorld is) voor een Veggieburger.Om in de toren te komen eerst langs security,waar je spullen worden gecontroleerd en door een poortje moet lopen.Met de lift naar boven.Een mooit uitzicht over de stad,bij helder weer kan je 55km ver kijken (maar dan moet je wel goede ogen hebben).De ramen waren een beetje vuil,dus ik weet niet ofdat er mooie foto's bijzitten.Best wel reflecties op de ramen.Je kon wel mooi de vliegtuigen zien landen en opstijgen van de airport.Als je in Sydney bent toch iets waar je moet zijn geweest.Hoe hoog het was weet ik niet precies,dat mogen jullie zelf googlen.Eerste paar minuten is het wel een beetje een vreemd gevoel,want toch beweegt het hele ding en dat voel je.
Het is hier nu net over 12,dus MA gefeliciteerd.Hierbij ben ik lekker de eerste.
Zal maar weer stoppen met typen,kan de pc hier uit en ik lekker gaan slapen.

Laters, J

7 comments:

  1. Jij gefeliciteerd met je moeder...hier duurt het nog een paar uurtjes....
    Zo te lezen heb je het wel naar je zin daar!
    Wie zijn al die mensen waar je het over hebt? waar heb je die leren kennen?
    En wanneer ga je wat foto's plaatsen van dingen die je al gezien hebt?

    groetjes monique

    ReplyDelete
  2. Hoi John,

    Gelukkig je leeft nog!Zag dat het slecht is in Melbourne,denk dan aan het campertje wat onderweg is van Sydney naar Melbourne...nog warmer ! Veel plezier daar! X Pleuni

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Hoi John,

    Bovenstaande was even om te proberen want het postten lukte niet. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wij hoeven niet te smeren voor verbranden want het sneeuwt hier op het moment.
    Wanneer komen de foto's?
    Liefs van Monique, Michel en ma.

    ReplyDelete
  5. Hai John.wel aangekomen zie ik in defect toestel.ik zie in Melbourne de druppels van de koppen van de tennis gekken vallen in 45 graden.de vergeten R van Vriendin ontbreekt bij jou ook zie ik.waar slaap en woon je nu eigenlijk?het strand?Heb 4 dagen achter glas in de zon met 24 graden gezeten zonder cv,maar de sneeuw gaat nu net weg met 3 + in onze stad.Mo heeft nu toch eindelijk mijn email ontdekt.Hoop dat je gezond terug komt en misschien niet alleen.Werk zat hier,maar dan tomaten plukken,ook cv monteurs hebben ze hier veel nodig,dus als Van Strien niet zijn geld van Goes krijgt,kun je altijd nog een omscholing doen,verdient veel meer en geen uitlaat gas waar je loopt of werkt.Have Fun GR Pa

    ReplyDelete
  6. Hallo John!
    Enjoy your time down-under!, and take care!!
    My best wishes to you,
    Andy, Ireland/Irlande

    ReplyDelete
  7. He John,

    Ik wist helemaal niet dat je weg ging uit ons koude kikkerlandje!
    Geweldig man, Sydney! Mooi plaatjes schieten, wordt fantastisch!
    Hoe lang blijf je daar?

    Groetjes en heel veel plezier!
    Dick

    ReplyDelete